Pagina's

dinsdag 30 april 2013

Een nieuwe koning, een nieuwe quilt!

Vandaag is er geschiedenis geschreven in ons land, koningin Beatrix treedt af en Willem-Alexander wordt koning. Wat een feest in Nederland!


Toen koningin Beatrix het volk verteld dat zij haar taak ging overdragen aan haar zoon, was dat toch wel een heel bijzonder moment, ik dacht meteen een QUILT!! In rood wit blauw en oranje, mooie oude kleuren, en het begon al direct te borrelen....



In het geheim heb ik gewerkt aan deze quilt, soms wel moeilijk hoor, niemand om advies kunnen vragen, maar ik vind het resultaat mag er zijn!



De kleuren van onze Nederlandse vlag zitten er in en de kleur van het koningshuis, oranje.
Graag wilde ik mijn nieuwe borduurmachine gebruiken, en zocht op internet naar een mooi plaatje van een kroon, wat leuk om te doen!






De 4 kwastjes die aan de quilt hangen symboliseren voor de 4e koning Willem van Oranje.
Wat was het leuk, om op deze manier mee te werken aan de geschiedenis.






Allemaal een fijne Kroningsdag toegewenst!


2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige Kroningsquilt heb je gemaakt!
    En ik kreeg net schitterende lapjes in Marcha's Lapjes Swap door jou toegestuurd; heel hartelijk bedankt, Ingeborg!
    Ben meteen volger van jouw leuke, inspirerende blog geworden.
    Tot ziens en groetjes!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingeborg, heel mooie quilt! Proficiat heb meegevierd met de troonswissel want mijn schoonzoon is een van Nederlandse-Belgische afkomst zodoende. Hou je in de gaten nu ik je gevonden heb. Bedankt voor het kaartje en de mooie tas die erop stond , echt mijn ding groetjes uit Brugge Carine

    BeantwoordenVerwijderen

het babyhuis

modabakeshop

Moda Bake Shop